Den pösigaste ugnspannkakan

Min sambo är inte överdrivet förtjust i ugnspannkaka. Eftersom jag är den jag var jag ju givetvis tvungen att omvända honom, tänkte att han endast kommit över de där stabbiga varianterna som växer i munnen. Så sagt och gjort, jag googlade fram ett recept på den pösigaste ugnspannkakan som någonsin skapats. Smeten kokas alltså, vilket ger en slags yorkshirepuddingeffekt. Nu jädrar, tänkte jag, ska han ta en tugga av världens pösigaste ugnspannkaka och titta förvånat på mig och utbrista "men det är ju uuurgott med ugnspannkaka".  

Jag följde Anna Sjögrens recept till punkt och pricka (nåja, jag gillar inte söta middagar så jag stekte bacon som jag rörde i smeten innan gräddning, och jag rårörde lingon som tillbehör). Och visst blev den pösig och fin, men gissa vad, min sambo vidhöll att ugnspannkaka inte är hans favorit.

Men för er som gillar ugnspannkaka var det ett toppenrecept!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0