Nytt på bakhyllan

Jag är inte mycket för söta bakverk, eller sött överhuvudtaget. Därför lämnade Leilas "A piece of cake" ganska mycket övrigt att önska. Hennes bakverk är inte bara av det söta slaget utan de är, generellt, mycket söta. Men nu när hennes nya bok "One more slice" kom ut kunde jag inte hejda mig när det stod lockande ord som surdeg, pizza och pasta på framsidan.

Så mitt nästa projekt blir att för första gången tillverka egen pasta. Leila skriver att det går så lätt med endast mjöl, ägg och en pastamaskin men jag ger mig tusan på att det går lika bra med mjöl, ägg och en kavel. Åtminstone när jag inte tänker göra något mer avancerat än jätteravioli. Vi får se om jag blir motbevisad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0