Norges nationaldag och pizza

Jag hade alltid firat min namnsdag tillsammans med norrmännen. Jag visste att den dagen som miljontals norrmän fyllde gatorna med röd-vita flaggor i nävarna så var det också min dag. Men sedan något år så fick någon för sig att Rebecca, det är ju bibliskt! Varför inte lägga alla bibliska namn vid jul, så som Eva på julafton? Sagt och gjort, Rebecca fick pola med Isak den 19 december. Det var några sorgens år där innan de på namnsdagsverket tog sitt förnuft till fånga och helt enkelt flyttade tillbaka min namnsdag till 17 maj.

Så igår var alltså min namnsdag och till min stora förvåning kom min sambo hem fina presenter! Bland annat en baksten vilket gjorde att alla tidigare vaga middagsplaner jag haft genast gav vika till förmån för pizzan!




Vi gjorde en deg spetsad med lite surdeg och durummjöl. Såsen gör jag som alltid med lök och vitlök som steks i olivolja till de mjuknat, en slurk balsamvinäger får koka in och en rejäl dutt torkad oregano hälls på. Sedan adderas en burk hela tomater. Detta får koka en kvart eller så och sedan smakar jag av med salt, peppar, tomatpuré och honung.

På pizzan la vi riven gouda och parmesan, hackad fefferoni, paprikaringar, skivad chorizo och oliver. En perfekt namnsdagsmiddag!


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Den 28 maj bjuder jag & Heidi tillsammans med Otten in till en tjejkväll. Kvällen kommer bjuda på goodiebags,drinkar,tävlingar,hunkar och priser värde tillsammans 10.000kr! Kvällen börjar 20.00 och ju längra fram i kön du står ju mer till din förmån;) Detta är en VIP kväll och därför kommer bara ett fåtal biljetter säljas. Dom kostar 100kr och då kan jag garantera dig att du går MYCKET för pengarna. Biljetter finns att köpa på JC spiralen eller Lustboden!

för mer info kolla bloggen,Facebook eller Otten.se

Jag hoppas jag träffar dig på årets bästa tjejkväll!;) Och glöm inte att sätta på dig en underbar outfit för en fotograf kommer vara på plats för att föreviga denna kväll:)



(NYHET!! DOM HETA MODELLERNA MARTIN EKHOLM & ALEXANDER SIAMAK SHIRPEY FRÅN STHLM KOMMER VARA MED OCH FESTA MED OSS UNDER KVÄLLEN!)



Kram Karin & Heidi <3

2010-05-19 @ 17:56:34
URL: http://kajjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0