Konsums rabattkuponger och efterföljande snabbmat

Varje månad får vi ett utskick från Coop. Det är tidningen medmera, ibland en premiecheck, alltid fyra speciella rabatter. Dom där rabatterna är vanligen rätt generösa, vilket gör att jag har fantastiskt svårt att inte använda dem, även om det är produkter jag aldrig köper annars. Jag har köpt choklad, vilket jag aldrig äter. Grillolja som aldrig går åt. Askar med färskost som jag en dag före bäst före fått langa ner i någon omelett för att de inte ska gå till spillo.

Samt fiskpinnar, min sambo äter inte fisk och jag föredrar min utan ett tjockt lager panering. Men köpt är köpt och jag får stå mitt kast, exempelvis genom att stoppa fiskpinnarna i ett tunnbröd och hälla mängder med currydressing över. Det blev faktiskt gott (här tänkte jag dra en parallell till en större hamburgerkedjas fiskburgare, men det här var betydligt godare), och gick riktigt snabbt. Det vi gjorde var helt enkelt att lägga sallad, tomat, fefferoni, lök samt stekta fiskpinnar i ett tunnbröd. Sedan blandade jag en dressing av créme fraiche, massa curry, honung och salt och peppar och hällde över.



Varför får vi inte rabattcheckar på créme fraiche och honung istället!





Kommentarer
Postat av: Martin

Du lyckades ju faktiskt få det dära att se aptitligt ut ju! =)

2010-05-27 @ 21:36:31
Postat av: Rebecca

Martin: Hahaha.. ja, och det är faktiskt ett riktigt konststycke! Fiskpinnar är inte det mest fotogeniquea :).

2010-05-29 @ 15:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0