Årets balkong i bilder

Jag gillar att pigga upp maten med lite färska kryddörter. Köpa på affären blir väldigt dyrt och du kan sällan ha flera sorter hemma. Därför älskar jag sommarens balkong, det är en fin känsla att gå ut och klippa av lite färska örter till matlagningen! Jag längtar tills vi har en egen liten täppa där vi inte bara kan ha örtträdgård utan även odla grönsaker.



Timjan, fransk dragon, kruspersilja och en liten chiliplanta vi fick av vänner som odlat upp från frö. Något år ska jag också orka göra det! Plantorna står på ett bord från det stora möbelvaruhuset.



En stor frodig oregano står i ett hörn på tegelstenar staplade på varandra. Med en liten balkong tvingas man ta vara på varje liten yta.



Här ser ni rosmarin och den ryska dragonen som växer som gräs, men den smakar också.. just gräs!



Sallad som jag satt från frön.



I år la vi trall på balkongen, det blev en så mycket mer varm och inbjudande känsla därute, lite som ett uterum!



Sist men inte minst har vi en murgröna. Den är inte så god men vacker att titta på.


Kommentarer
Postat av: Martin

Snyggt med trall! Haha, den där ryska dragonen är något överskattad =D

2010-06-21 @ 20:14:16
Postat av: Anders

Vill ni ha fler tegelstenar har vi många...

2010-06-30 @ 14:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0