Snapssånger

Jag dricker inte snaps utan en sång. Det har jag ärvt från min familj där sången är mer i fokus än snapsen. Själv försöker jag fokusera på sången först, för att sedan med liv och lust njuta av snapsen. Det är ju så gott! Men alla är ju inte lika vana vid snapssånger som jag, och då är dessa servetter himla trevliga. Välkända melodier med snapstexter där alla kan vara med och sjunga.



I år köpte vi ett paket med snapsar, jag gillar det eftersom man får prova lite olika och alla har ju sina olika smakkamrater verkar det som. Bäska droppar är till exempel bäst som en liten matsmälterihjälp efter maten.



Men nu är det väl bara att vänta tills jul innan det blir snaps igen. (Eller dricker man det på kräftskivan?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0