Frukostvanor och Markattas rågbröd

Jag är en periodare gällande vardagsfrukostarna, det enda gemensamma de har är att de ska kunna ätas framför datorn på jobbet. På mornarna prioriteras sömn framför långa frukostar. Länge köpte jag olika drycker, typ smoothie eller havredryck men nu har jag snöat in på Markattas grova solrosbröd. Äter det med smör, ost och paprika och jädrar vad goda de är.

Extremt exemplarisk innehållsförteckning har de också:

Innehåll:
Finmalet fullkornsrågmjöl*, grovt fullkornsrågmjöl*, vatten, surdeg (krossat fullkornsråg*, vatten), solroskärnor* (8 %), havssalt, kornflingor*, jäst

skulle inte kunnat gjort det bättre själv!



Kuriosa är att jag hur länge som helst trodde markatta egentligen hette markhatta och uttalade det med en indisk touch.

Bilden kommer härifrån.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Frukost på jobbet... jo jag tackar jag!

2010-09-08 @ 10:24:40
Postat av: Rebecca

Anonym: Jo, jag tackar med för den möjligheten! Slipper man brygga kaffet hemma också, utan kan vänta till man är på plats på jobbet där det kommer ur automat, även om det är "med vitt".

2010-09-08 @ 14:20:43
URL: http://detgodaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0