Bokbeställning

Jag köper sällan inbundna böcker. Mycket beroende på priset givetvis, sedan att jag sällan är så "sugen" på en bok att jag inte kan lugna mig lite tills den kommer i pocket. (Lite samma känsla kring bio, varför inte vänta till dvd:n..) Sist men inte minst är ju pocketen ett så trevlig format, enhandsfattning fungerar och den går smidigt att kasta ner i väskan.

Med detta sagt innehöll min senaste bokbeställning enbart inbundna böcker. I det här fallet var jag faktiskt så sugen på Diana Gabaldons senaste (Som ett eko) att jag gladeligen betalar 190 istället för 37 kronor. Så härligt lättlästa, urlånga böcker med skotska män inblandade.  

Men för att höja den litterära kulturstatusen fick även Ormen och De dödas Ö av Dagerman följa med. Dessa ser jag oerhört mycket fram emot att läsa! Jag vill också gärna ha denna inbundna nyutgivning komplett, det är nämligen en fantastisk fin design på böckerna.

Sist (och också minst) var Marcus Birros bok Att leva och dö som Joe Strummer. Jag läste Birro första gången när jag var sisådär 13 år runt 1996, och efter det har jag konsumerat allt han skrivit. Jag har väl haft lite blandade känslor till böckerna. Svarta vykort fungerade inte riktigt för mig medan flyktsoda var riktigt bra. Vi får helt enkelt se om denna faller mig i smaken..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0