Gräsänka och gräsdragon

Jag är gräsänka i dag, och då ägnar jag mig åt en av mina favoritsysselsättningar som min sambo inte gillar. Nämligen äta fisk. Jag planerar också att dricka någon folköl och spela lite tvspel, men det gillar ju min sambo också. Angående fiskätandet så tänker jag göra det enkelt för mig med kallrökt lax, tomater och färskost i bröd. Trevlig sommarmat!

Jag måste även uppdatera er på dragonfronten, jag nämnde ju att den vi har smakar gräs. När vi tog en morgonpromenad i morse passade vi därför på att stanna till på torget vid ett stånd med färska örter. De kunniga odlarna informerade oss om att vi förmodligen har att göra med en rysk dragon! Den smakar mycket lite som färsk och kommer främst till sin rätt som torkad, men även då utklassas den av den franska dragonen i smak. Det var ju lite typiskt eftersom det är just den ryska dragonen som tycks ha mest växtkraft av årets örter. Men nu har vi investerat i en fransk dragon också, så får vi testa torka-tricket av den ryska i slutet av säsongen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0