Bourgognevinets menlöshet

Jag älskar verkligen rödvin, det finns ingen bättre smakförhöjare än ett riktigt gott vin till en måltid. Men jag vill att vinerna ska vara kraftiga och smaka mycket. Kanhända kan det vara mina oraffinerade smaklökar som spökar, men jag kan inte för mitt liv förstå bourgognevinets storhet!

Färgen är så ljus, smaken är så tunn, och doften är så subtil. Jag har försökt gång på gång i olika prisklasser. Jag har druckit dom till många olika typer av mat (till och med till boeuf bourgogne!) men ändå lyckas jag inte gilla vinet.

Finns det några dryckeskunniga som kan tipsa mig om ett riktigt gott bourgognevin så att jag kan överbevisas? Eller är det bara så att de är väldigt milda i sin smak, och att det kanske bara inte är min stil?


Det här drack vi i fredags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0