Balkonghäng med folköl och rädisor

Så här års är något av det bästa jag vet att sitta i solen på vår balkong. Trevligast är det förstås med lite att tugga på och något läskande att dricka. Jag diggar folköl, speciellt diggar jag folköl i små 33cl burkar, passar fint i handen och den hinner inte bli avslagen innan jag druckit upp den. Ett snacks vi brukar äta på våren när primörerna kommit är rädisor med salt. Det är en föredetta granne till min sambo som introducerade honom för det, och tusan vad gott det är som tillbehör till kall öl. Ja, alltså något recept får ni inte, utan ni häller helt enkelt ut lite salt på en tallrik, snoppar rädisorna och doppar snittytan i salt. Sedan är det bara att njuta av vårsommarvärmen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0