Skåpsrensning etapp 2

I mitt allra första inlägg i den här bloggen deklarerade jag en skåpsrensning. Speciellt på inhandlade Santa Maria kryddmixar. Dagen är nu kommen för etapp 2. Nämligen lasagnen. Den här varianten innehåller inte en bechamelsås och en köttsås (som lasagne brukar göra i min värld), utan här gör vi en kombinerad variant där köttfärs steks, kryddpåse, passerade tomater och mjölk tillsätts och allt får koka ihop till lasagnesåsen. Singular. Jag måste dock ge Santa Maria-påsutvecklarna rätt för sina val av tillsatta koncentrat i form av rödvin och bacon. Det är riktiga lasagnesmaksättare för mig, fast då hellre i sin okoncentrerade form.

Ja resultatet då? Det var riktigt gott. Inte den där natriumglutamatkänslan, och koncentraten gör sitt jobb. Vi kommer inte köpa den igen, men det var faktiskt en smidig genväg, om inte till just en lasagne som jag är van vid men dock till en smarrig middag.

Gott till var det också med den urenkla men goda salladen på tomat, skivad fänkål, balsamvinäger och salt och peppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0