Ost- och skinksallad på mitt vis



Nej, vart har jag hamnat nu tänker du. Tomat, rädisor, fänkål och ärtskott. Vad är det här för fräsch sallad. Är hon Becca en sån som klämmer lite citron över ett knippe nässlor och kallar det middag? En sådan som helst börjar dagen med en shot mixade gröna alger?



Och här hör jag hur alla pustar ut unisont. Det går ju knappt att se salladen längre under lagret av serranoskinka, ädelost, valnötter och granatäppelkärnor. Gudskelov!

Det här är en sallad med mycket smak, det behövs inte ens någon dressing, eftersom alla ingredienserna har sin egen karakteristiska smak. Ett tips angående granatäpplet kan jag bjuda på också, istället för att kämpa med att pilla ut kärnorna så halverar ni den helt enkelt, samt bankar på den med en slev. Då trillar kärnorna ut så smidigt så. Men ett varningens ord, var lite försiktiga, eller bär cerisea kläder, annars riskerar ni att se ut som jag:



Trevlig kväll! Jag ska gå och handtvätta min tunika jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0