Grebbestad Majbock

Året var 2008. Jag strosade planlöst runt på systembolaget letandes efter några smarriga öl till kvällen. Jag var sugen på något annat än de gamla vanliga Bryggmästaren eller Bellman. Plötsligt gick jag på några vackra flaskor med namned Grebbestad Majbock. Jag köpte med mig två flaskor och aldrig visste jag att jag i och med det skapat ett beroende. Väl hemma smakade jag av den nu kylda ölen, och det var som en öl gjord för mig! Jag köpte nästan bara Majbocken följande veckor. Tills en dag, då de helt plötsligt var borta.

Det var tydligen en säsongsöl jag förälskat mig i. Den bryggs enbart under våren, och när den är slut är den slut. Förra året stötte jag inte på den alls. Men gissa vad glad jag blev när den nu än en gång finns i systemets sortiment. Skynda att fynda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0