LCHF eller tiderna förändras..



Det är ju så poppis nu för tiden att hålla sig borta från kolhydraterna. Poppis till den milda grad att jag kände mig nyttig när jag startade dagen med en äggröra med stekt bacon till! Tänk det för 10 år sedan, kolesterolstinna ägg toppade med några skivor mättat fett..

Ärligt talat blir jag helt snurrig av alla olika bud på vad som är bra för oss. Lättast är nog att anamma någon form av lagom är bäst, och äta lite av allt. LCHF-frukost ena dagen och andra GI-frulle med fullkornsknäcke och avocado (min nya favoritfrukost), och kanske på tredje dagen toppa med en lågkalorikost med vitt formbröd och marmelad (energifattigt så det förslår!). Var och en blir salig på sin mathållning! Men är det inte lite sant som talesättet säger:

Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Vilken jävla resa!"

Sedan kanske jag skulle byta chokladkakan mot en rejäl bit av osten primadonna ;).


Kommentarer
Postat av: Anders

Bra citat - det gäller bara att hålla till slutet - så frågan är hur många chokladkakor och rödvinsflaskor det ska bli...

2010-09-04 @ 11:15:57
Postat av: Rebecca

Anders: Så sant som det är sagt, gäller nog att hitta någon balans i det där kan jag tro :).

2010-09-11 @ 14:04:01
URL: http://detgodaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0