Stickmani

Jag har fått ett enormt stick- och virksug. Undrar om det har att göra med höstens analkande? I söndags var första gången jag stickade på förmodligen 15 år, men det visade sig vara lite som att lära sig cykla. Tekniken satt i händerna, även om de inte är så härdiga, utan den 6 timmar långa sticksessionen resulterade i mycket ömma fingrar.

Det jag stickade i söndags var en liten jordgubbsmössa till min sambos syskonbarn, nästa projekt (investerade i mängder med garn i går) är stickade sockor till vintern och ett par virkade tofflor.

  

Lägger upp bilder på mitt slutresultat sen, och kanske "recepten" om någon är intresserad?

Ikväll kommer förövrigt min vegetarianbror på middag, sojafärssås står på menyn! Men jag är uppenbarligen en obotlig köttätare för igår när jag kollade igenom kylen och såg ett paket bacon, var min första tanke, "perfekt, kan vi använda för att krydda upp sojafärssåsen". Får hålla koll på mig själv ikväll så inget kött glider i av misstag uppenbarligen!

Bilder från garnstudio.com (framgår nästan av bilderna själva =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0