Stig Dagerman



En av de absolut största bokupplevelser som jag haft var i 14-års åldern då jag läste Bränt Barn av Stig Dagerman. Det var något i den mörka skildringen och det vackra språket som totalt fångade mig. Jag läste den gång på gång och vek små hundöron på sidor med speciellt vackra ord. Sedan lånade jag ut den där boken till en kompis som med samma omsorg som jag vikt ner sidorna vek upp dom för att hålla boken i fint skick. Det är så olika hur vi tänker.

Av någon anledning har jag inte läst något mer av Dagerman, men nu har nyutgivning skett av "Bränt barn" och "Tysk höst" och i höst följer fler utgivningar. I detta nu är Tysk höst på väg hem till mig och mina förväntningar är stora! Jag får återkomma med en recension.

Kommentarer
Postat av: Anders

Väntar med spänning på recentionen av Tysk höst!!

2010-08-16 @ 18:06:10
Postat av: Rebecca

Pappa: Nu har jag postat ett nytt inlägg som länkar till en recension i Aftonbladet! Den är klart läsvärd, ska ta med den nästa gång vi ses om du vill låna?

2010-08-19 @ 17:15:24
URL: http://detgodaste.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Anders: Ja, just det! Jag hittade ju en dagerman på landet också som jag lånade med mig :). Bröllopsbesvär hette den!

2010-08-19 @ 17:18:03
URL: http://detgodaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0