En redig köttabit



Jag försöker vara klimatsmart, och ekologiskt, och bra för världen på alla sätt och vis. Men sedan stod jag där i affären och stirrade ned på köttbitarnas köttbit. En vacker fettkappa. Tjocka härliga skivor. Men, jag bet ihop, backade långsamt från köttdisken och fortsatte raskt till grönsaksdisken tänkande "never look back".

Vad tror ni händer senare den kvällen när min sambo fått i uppdrag att tänka ut maten? Han kommer hem bärandes på två perfekta köttbitar. Ja, eftersom det uppenbarligen var ödet så blev det härlig grillad biff till middag. Jag gjorde ett lyxigt potatismos till också:

Potatismos deluxe (4 p)

ca 10 mjöliga potatisar
Smör
Mjölk
Parmesanost
Hackade färska örter
Riven hel muskotnöt
Salt, Peppar

Så här gör du:

1) Skala och koka potatisen.
2) Mosa söder den och vispa den med smör (ta så mycket samvetet tillåter) och mjölk tills du har den konsistens du gillar.
3) Smaksätt med riven parmesan, örter, riven muskot (inte sån färdigmalen på burk, utan färskriven!), och salt och peppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0