Rysk dragon - en följetong

Jag får nästan starta en rysk-dragon-kategori så mycket som jag skriver om den. I vilket fall är det en mycket lättskött växt, så pass lättskött att den lätt drar iväg till oanade höjder på bekostnad av min lilla rosmarin som står brevids solbehov. Så, jag tog helt resolut och klippte ned den ca 30 cm och torkade bladen på en tallrik några dagar tills de gick lätt att smula sönder.

De torkade bladen var dessutom något helt annat än de färska, nu luktar det faktiskt dragon när man sniffar i burken.



(Den här brutala nedklippningen var för ungefär en vecka sen och jag undrar om den inte nästan är tillbaka på samma höjd igen! Sic!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0