Vegetarisk lasagne, en receptskiss



Jag vill bara slå ett slag för den vegetariska lasagnen, och då menar jag inte en med köttsubstitut utan en med mängder av grönsaker.

Jag gör oftast min röda sås som en ratatouille med; aubergine, squash, paprika, lök, vitlök, och några burkar av muttis krossade tomater. Detta skärs i bitar och får gå i rejält med olivolja en halvtimme eller så. Låt några lagerblad gå med, och smaka upp med tomatpuré, socker, salt, peppar och mycket oregano. Rödvin är gott i om du är på det humöret.

Själva lasagnen gör du sen som vanligt. Alltså, varva grönsaksröran med lasagneplattor och en bechamelsås. Toppa med valfri ost och kör i ugnen. Mumma, och snäppet bättre för miljön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0